Урок "Історичі місця Лондону" 6 клас
Тема:Історичні місця Лондону.
Мета:
·
Навчальна:
ввести та закріпити новий лексичний матеріал з теми
уроку, сприяти повторенню та активізації в усному мовленні лексичних одиниць та
граматичних структур необхідних для бесіди про Лондон, визначні місця у Лондоні,
повторити та активізувати граматичний матеріал – спеціальні запитання, навчати
учнів використовувати вивчений лексичний та граматичний матеріал у заданих
ситуаціях; формувати комунікативні компетентності учнів у процесі оволодіння
іноземною мовою; вчити учнів взаємодіяти у парах та групах.
·
Розвиваюча:
розвивати вміння та навички читання, аудіювання, мовлення
та письма; розвивати логічне мислення, зорову пам’ять та артикуляцію звуків
англійської мови, усні комунікативні вміння; створення умов для розвитку мовної
здогадки та уяви, мислення засобами мови.
·
Виховна:
виховувати зацікавленість до вивчення іноземної мови,
культури спілкування іноземною мовою, естетичний смак, пізнавальний інтерес до
світової культурної спадщини та дбайливе ставлення до неї, розширити кругозір
учнів.
Тип уроку: комбінований, урок-подорож
Очікувані
результати: учні володіють лексичним та граматичним матеріалом з теми уроку, вміють здійснювати
усне спілкування в типових ситуаціях побутової та культурної сфер спілкування,
розуміють на слух основний зміст нескладних текстів, вміють здобувати
інформацію з тексту .
Обладнання: наочний матеріал з теми, бейджики з прапорами України
та Англії для поділу на групи, роздатковий матеріал, мікрофон, мультимедійна
презентація.
Умови оцінювання: за відповідь учні отримують фішки відповідного кольору та у кінці уроку
підводиться підсумок, за яким діти оцінюють один одного; вчитель, у разі
потреби, корегує.
Хід уроку
( Перед початком уроку учням роздаються бейджики з прапорами України та Англії для подальшого поділу на групи.)
І. Підготовка до
сприйняття іншомовного мовлення
1. Greeting
T: Good morning,
children.
Ps: Good
morning.
T: Greet our guests.
How are you today?
Ps: We are fine,
thank you.
T: Are you ready
for the lesson?
Ps: We are ready
for the lesson.
2. Introducing of the topic. Aim
T: The motto of
the lesson is
“When a man is tired of London,
he is tired of life.” – Samuel
Johnson.
London is full of great historical sights. And today
we will speak about some of them. So, I invite you to imaginary trip around historical
sights of London. Do you know what the main kind of travelling around the city
in Great Britain is? Of course it is a red double -decker bus. Imagine that you
are in a London bus and your badges are your tickets. So our trip has begun…
3. Warming up
1) Phonetic exercise
T: Let’s start with the
rhyme “Other Places”. Recite it all in
chorus.
Now mix me a colour that nobody knows,
And paint me a country where nobody goes.
And put in it people a little like you,
Watching a strange country is always new.
From "The Paint Box" by E.V.Rieu
2) Conversation:
T – P1 – P2– P3…
T: Look at the screen. With the help of the
internet we are in Trafalgar Square. Answer my questions:
What is the weather like in London today?
Is it sunny?
Is it rainy?
What colour is the sky?
Is it windy?
Is it warm or cold?
Is it cloudy?
II. Основна частина уроку
1. Checking homework. Ex. 7 p. 125
T: Your task was to write which places of interest
Peter is going to visit during his trip to Great Britain.
Учні зачитують складені вдома речення.
2. Game “Snake”
(Об’єднання в групи здійснюється за
бейджиками)
T: OK. What do you know about London? What adjectives
do you know? Your task is to answer using adjectives and adding your idea to
the previous ones. Take the microphone, please.
Team1 P1: London is old.
P2: London is old
and unique.
P3: London is old,
unique and beautiful.
Ps: London is an old, unique and beautiful…..capital of Great Britain.
Team2 P(1-...)
3. Group work
T: Now your task is to match the words to make the names of London
sights.
Team 1
HO1
Trafalgar
|
Palace
|
Tower
|
Cathedral
|
Buckingham
|
Square
|
St. Paul’s
|
Bridge
|
Nelsons
|
Eye
|
The London
|
Theatre
|
The Globe
|
Parliament
|
The Houses of
|
Column
|
Team 2
HO2
Madame
|
Abbey
|
Westminster
|
Tussauds
Museum
|
The Tower of
|
Ben
|
The British
|
Park
|
Big
|
London
|
The National
|
Museum
|
Regent’s
|
Gallery
|
Учні виконують завдання та зачитують складені назви
визначних місць Лондону.
4. Game “What is it?”
T: Now you are to guess what place of interest it is and name it. Listen
me carefully and name the sight of London.
1. It stands near the Houses of Parliament. It is really a bell. It has
a deep tone. You hear it every hour. It is a famous clock. Big Ben
2. It is very old. It has a long and cruel history. It is not one
building. You can see it from the river Thames. Many years ago British Queens
and Kings lived in this place. It was even a prison. Now it is a museum. The Tower of London
3. It is a central square in London. There is a monument to Admiral
Nelson. There is also the National Gallery. Trafalgar Square
4. Tourists always go to see the ceremony of changing the Guard there.
It is the Queen’s official residence. Buckingham
Palace
5. It is the biggest English church. It is famous for its Whispering
Gallery. St. Paul’s Cathedral
6. It is a royal church. There are tombs of nearly all the kings and queens
of Britain there. Westminster Abby
7. It is a museum. It has wax models of famous
people all over the world. Madame Tussauds Museum
8.
This is the place where only Shakespeare’s plays are staged. The Globe theatre
9.
People can play sports there. It is the home of London Zoo. Regent’s Park
5. Physical
exercise
T: It’s so great you know about such unique historical
places in London. But now it’s time to move a little and to sing the song “London
Bridge.”
Учні співають пісню та виконують дії.
London Bridge is falling down,
Falling down, falling down.
London Bridge is falling down,
My fair lady.
Build it up with sticks and stones,
Sticks and stones, sticks and stones,
Build it up with sticks and stones,
My fair lady.
Sticks and stones will all fall down,
All fall down, all fall down.
Sticks and stones will all fall down,
My fair lady.
Build it up with wood and clay,
Wood and clay, wood and clay,
Build it up with wood and clay,
My fair lady.
Wood and clay will wash away,
Wash away, wash away.
Wood and clay will wash away,
My fair lady.
Build it up with iron and steel,
Iron and steel, iron and steel,
Build it up with iron and steel,
My fair lady.
Iron and steel will bend and bow,
Bend and bow, bend and bow,
Iron and steel will bend and bow,
My fair lady.
Falling down, falling down.
London Bridge is falling down,
My fair lady.
Build it up with sticks and stones,
Sticks and stones, sticks and stones,
Build it up with sticks and stones,
My fair lady.
Sticks and stones will all fall down,
All fall down, all fall down.
Sticks and stones will all fall down,
My fair lady.
Build it up with wood and clay,
Wood and clay, wood and clay,
Build it up with wood and clay,
My fair lady.
Wood and clay will wash away,
Wash away, wash away.
Wood and clay will wash away,
My fair lady.
Build it up with iron and steel,
Iron and steel, iron and steel,
Build it up with iron and steel,
My fair lady.
Iron and steel will bend and bow,
Bend and bow, bend and bow,
Iron and steel will bend and bow,
My fair lady.
6. Reading Ex.2
p.128
T: You sing wonderfully. I have another task for you. You are to listen
and read the text about the Tower of London.
1) Pre-Reading Activity
a)
T: Open your
books, page 128, exercise 2. Please, read the task and translate it.
b)
T: Before
reading write the new words into your vocabularies.
Vocabulary work
a raven – ворон
the Raven Master – доглядач за воронами
a beefeater - солдат охорони лондонського Тауера
2) Listening Activity
Вчитель читає текст, учні слідкують.
3)
Reading Activity
Учні читають естафетою, потім
відбувається вибірково-пошукове читання ( finish the sentence, Ukrainian word- English word ).
4)
Post- Reading Activity
a)
Speaking T-Class
T: Answer the question in the task. Which fact about
the Tower of London do you find the most interesting?
b)
Ex. 3 p. 128
T: You have HO3. You are to order the sentences according to the text.
Don’t forget to write your name on your paper.
HO3
Number
|
Name:
|
……..
|
You can also
see “Beefeaters” in their traditional Tudor uniforms.
|
……..
|
Many kings
lived in the Tower of London.
|
……..
|
The Raven
Master takes care of the black ravens.
|
……..
|
Today the
Tower of London is a wonderful museum.
|
По закінченню учні у парах обмінюються
роботами та перевіряють правильність виконання завдання, звіряючись зі слайдом
№21. ( Слайд 21 )
7.
Grammar Ex.4
p.129 .
Group Work
T: Well done, pupils. One more task is grammar. You are to ask and
answer the questions to the following sentences from the text.
Вчитель активізує знання учнів з граматики
( особливості будови спеціальних запитань, запитань до
підмета)на прикладі речення №4 з вказаної вправи.
T: Group 1 – sentence №1
Group 2 – sentence №2
Group
3 – sentence №3
По закінченню роботи учні зачитують складені запитання та
речення.
III. Заключна частина уроку
1.
Summary
Speaking T-Class
T: Our lesson is coming to an end. You have
experienced the imaginary trip around London. What activities were the most
interesting for you? What did you like? What was difficult?
T: Really, what would you like to visit most of all?
2.
Evaluation
Оцінку учня визначає його
товариш, враховуючи колір та кількість фішок та результати вправи 3 зі стр 128,
у разі потреби, вчитель корегує дії дітей.
3.
Homework. Ex. 6 p. 129
Учні отримують
диференційоване домашнє завдання.
T: Your homework is Ex. 6 on p. 129. You are to write sentences using
as...as or not as...as comparing the sights of London. Pupils who want to get
additional points to their mark may compare London sights to Kyiv ones.
T: Thank you for your
work today. I can say that you really worked well and have shown what smart
students you are. I am really proud of you.
Література
1. Англійська мова
( 6-й рік навч.): підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / А.М.Несвіт. –
Київ: Генеза, 2014. – 224.
3. https://www.youtube.com/watch?v=JUke3Hnv8o4
Ірина Сергіївна найкраща вчителька нашої школи!
ОтветитьУдалитьДякую. Приємно.
Удалить